woensdag 28 december 2016

Muizen op balkon

Vorige week werd ik aangesproken door een voorbijganger die mij vroeg wat zij kon doen tegen muizen op het balkon. Last van muizen op balkon komt regelmatig voor. Etensresten en vuilnis op . Toen ik onlangs op ons balkon van het zonnetje zat te genieten ontdekte ik.


Maar is dat nou zo, komen muizen echt naar binnen in een onbewaakt ogenblik? Deze week gaat de tuinvraag over het bestrijden van muizen op diervriendelijke wijze.

Over slakken bestrijden hadden we het al . Ja muizen kunnen klimmen en doen het graag. Zijn opvallendste eigenschap is dan ook zijn bijzondere behendigheid bij het . Dat is voor muizen vaak een heerlijk huisje om zich te nestelen. De mijne zag ik voor het eerst op het balkon op dinsdag nadat vriendlief het . Veel mensen hebben last van muizen in hun huis, schuur of kelder.


Muizeninvasie in konijnhok ! Vleermuizenbunker of vleermuizenverblijf voor soorten vleermuizen hun winterslaap in vleermuizenkast.

Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Zit niet te wachten op dode muizen. Gif zet ik buiten op t balkon. Hoe schattig ze er ook uitzien, muizen kunt u maar beter buiten de deur houden. Maar wat als u al muizen in huis hebt – hoe komt u dan weer . Deuren naar de gang en naar het balkon wel of niet open doen zodat hij weg kan , of haal ik dan alleen maar meer muizen binnen?


Nadeel is wel dat het gif door de muizen zelf ook wordt verspreid. Wij hebben last van muizen. De bron is inmiddels gevonden (een soort schuurtje op het balkon , balkondeur gaat hier niet meer open), maar er . Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken.


Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten. Deze nieuwsgierige en hongerige beestjes zijn te herkennen aan hun . Alles over muizen : hoe komen ze je huis binnen, welke preventie kan je doen,.


De muizen waar het nu veel . Eén muis vind je misschien nog gezellig, maar muizen planten zich razendsnel voort, dus voor je het weet. We hebben sinds drie weken muizen op balkon !

Een veldmuis in huis is erg vervelend. Behalve dat veel mensen bang zijn voor muizen en ze veel lawaai kunnen maken, zijn ze ook gevaarlijk voor de . Wij kunnen u helpen er vanaf te komen. Door zelf muizen in huis te bestrijden of door een bestrijder uit . En sindsdien heeft ze veel last van muizen. Ze trippelen vooral rond op het balkon ”, vertelt Mariette. Ik durf mijn appartement geen week te . Maar er komen ook muizen op het brood af.


Ik wil geen ongedierte op mijn balkon. In de huisregels staat dat bewoners geen duiven mogen . Mensen gooien vanaf hun balkon het afval naar beneden. Het complex zit ramvol muizen. Bij mij ook, ik slaap er niet van. Duivenoverlast kun je voorkomen door ze niet te laten broeden op je balkon.


Zij kunnen daardoor in vele verschillende leefomgevingen overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts