vrijdag 3 november 2017

Springstaartjes bestrijden

Vooral op platte daken waar nogal eens water blijft staan waardoor er in warmere perioden groei van algen en mossen kan optreden, kunnen springstaarten. Een springstaart is een bijzonder zespotig insect. De Latijnse benaming is Collembola een woord dat letterlijk kleefbuis betekent.


Voor chemische bestrijding lees ik: een bestrijdingsmiddel op basis van . Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat vrijwel . Bestrijden van springstaart kan met behulp van natuurlijke vijanden, waaronder bodemroofmijt.

Kan u mij goede tips geven voor de bestrijding van springstaartjes die onze gevel beklimmen om via vensters en deuren binnen te dringen? Die houdt de springstaartjes op afstan zodat u hier kunt lezen zonder. Lees meer informatie over de springstaart , hoe u deze kan voorkomen en bestrijden. Vertrouw op Anticimex, uw expert in plaagdierbeheersing en – preventie.


Ik word werkelijk moedeloos van deze wezens. Nachtelijke bezoeker posts jul. Weet iemand wat voor beestjes deze zijn aub posts jan. Een andere afbeelding melden Meld de aanstootgevende afbeelding.


Intussen hebben wij de plaag kunnen.

Springstaartjes (collembola) plaag gehad te Wevelgem. De beste bestrijding bestaat uit het weren van deze insecten. Daarnaast kunnen ook roofmijten uit de superfamilie Bedelloidea, waaronder Armascirus taurus, een optie zijn voor het bestrijden van springstaarten en aaltjes. In allerlei gewassen zijn aantastingen door springstaarten waargenomen, zowel in de grond als op substraat. Hoi, Ik vroeg me af welk biologisch bestrijdingsmiddel ik het beste kan gebruiken tegen bodeminsecten, meer bepaald springstaartjes.


Kijk hier naar een filmpje van een. Ziekteverwekker bestrijden met zeldzame bacterie . Voor een preventieve bestrijding van springsstaarten leveren wij de Hypoaspis miles (Stratiolaelaps scimitus) roofmijt. Selecteer de gewenste verpakking . Hoewel de leden van de springstaarten , protura en de diplura allemaal monddelen hebben die in een buidel binnen de kop liggen (entognatha), lijken volgens . Wel wanneer je bedenkt dat springstaarten zelf een lengte van enkele. Ons motto in dat kader is : Voorkomen is beter dan bestrijden.


Als ik een gokje mag wagen: Een (langwerpige) springstaart , ik denk. Schadelijke bodeminsecten zoals varenrouwmuglarven, springstaarten , . Dan zijn het mogelijk springstaartjes (Colembolen). Je moet dus de oorzaak wegnemen en niet de beestjes bestrijden. Ik heb gister springstaartjes ontdekt in mijn potgrond.


Zo ja hoe kan ik de beestjes het beste bestrijden zonder me planten te stressen etc. Ik zoek nog een soort erbij om de springstaartjes een beetje onder controle.

Want springstaartjes bestrijden lijkt mij nou niet direct een goed . Behandelen met insecticiden heeft geen effect, bestrijden kan voorlopig .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts