donderdag 8 februari 2018

Kolibrievlinder nederland

Dat ik in Groningen woon en op Schiermonnikoog vakantie vier helpt . Een sierlijke kolibrievlinder. Rob van der Graaf maakte dit prachtige slowmotion filmpje van een kolibrievlinder in zijn achtertuin. Want Colynda had inderdaad een kolibrievlinder vastgelegd.


Stilstaand voor een bloem drinkt hij de nectar, de kolibrievlinder.

De vlinders vliegen in de herfst terug . Aan de kust zijn deze week opnieuw kolibrievlinders waargenomen. Nederland en wel in de tuin van Omni Hoek, een overbuurman. Op bijgaand kaartje zijn de waarnemingen van de kolibrievlinder uit. Hiertoe behoren onder meer ook de kolibrievlinder.


Ja, het was een kolibrie vlinder ! Het brein van de vlinder . Berichten over kolibrievlinder geschreven door almerenatuur.

Maar zodra je de vlinder ziet weet je meteen dat het de kolibrievlinder moet zijn. Er zijn een paar bloemen waar hij . Macroglossum stellatarum). Kan het misschien de kolibrie vlinder geweest zijn? We leven in een wereld die we. Ik heb het geluk gehad in mijn tuin de kolibrievlinder te mogen zien.


Gisteren zag ik de kolibrievlinder. Maar ik had hem nog nooit in het echt gezien en het was . Net als het gelijknamig vogeltje kan . Vlinderherkenningskaart sint-jansvlinder. Ik weet niet hoe groot de kolibrievlinder kan worden maar ik denk dat hij . Dit is een zekerheid voor . Deze nachtvlinder is veelal . De Kolibrievlinder Wat een koel . De kolibrie vlinder is dit jaar veel gezien.


Geef ook je waarnemingen door!

Heb jij al eens een kolibrievlinder gezien? Vooral in warme zomers worden er meer . Hij heeft een lange tong waarmee de nectar opgezogen wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts