dinsdag 18 juli 2017

Verzorging curcuma plant

Ze staat het liefst op een lichte en zonnige plek op de vensterbank maar ook in de serre of op. Vorig jaar werd met veel tamtam de nieuwe . Curcuma wordt ook wel Siamese tulp genoemd. Een warme zonnige plek zorgt ervoor dat de plant mooie grote bloemen maakt die wel weken kunnen bloeien.


Ik heb een curcuma kamerplant, een hele mooie plant met grote roze bloemen. Nu staat er op het kaartje van de plant dat je uitgebloeide .

Deze heb ik bij intratuin gekocht als een kamerplant. Hallo , Ik heb hier mij een curcuma aangeschaft en zou er graag wat meer over weten. Ik ga hem deze winter in de woonplaats overwinteren . Voeding, x per maand Intratuin plantenvoeding in het water meegeven. Verzorgingstips , De plant staat het liefst op een lichte en zonnige plek.


Tuinforum onderwerp: verzorging kurkuma plant. Bekijk alle reacties via groeninfo. Hoe vaak moet ik mijn plant water geven? En waar kan ik mijn plant het beste neerzetten?

Roep jij dat planten niet aan jou besteed zijn, omdat zelfs . Op die manier kan de plant alle energie stoppen in een nieuwe bloem. De planten groeiden minder hoog op dan de gember, hoewel die natuurlijk wel een voorsprong hadden gehad. En ook hier hield ik de grond . Eerst oogst van eigen gekweekte kurkuma in pot. In steeds meer plantenwinkels komt de plant in aanzien.


In tropisch Azië groeit de plant. Een andere afbeelding melden Meld de aanstootgevende afbeelding. Het is de plant waaruit de specerij kurkuma wordt gewonnen.


Ze kan ook tegen een plek boven de verwarming. De plant komt van origine uit Thailand en behoort tot de exotische klinkende. Van origine komt deze plant uit Thailan maar ze komt ook voor in India, Maleisië en Pakistan. Maar wist je dat Kurkuma ook een heel mooie kamerplant is? Uit de wortels van de plant wordt Kurkumine gewonnen.


De beste verzorging voor je plant. En vermijd tocht – daar houdt geen enkele plant van. Maak in huis ruimte voor planten. Je zal je er beter bij voelen. Ze zijn natuurlijk mooi, maar terwijl we ze verzorgen , doen we het ook wat rustiger aan en .

Zuiver rozenwater: voor de weldadige verzorging van de gevoelige en droge hui . De bijnaam van de curcuma zegt het al, de Thaise tulp komt uit Thailand. Zowel de wortelstok als de knollen van de plant worden gebruikt voor het specerij curcuma , ook wel als kurkuma gespeld. Kurkuma, curcuma , geelwortel of (de Indisch-nederlandse benaming) koenjit wordt gewonnen uit de wortel van de plant curcuma longa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts