dinsdag 6 maart 2018

Vergeet me nietjes zaaien

Iedereen kent het prachtig blauwe bloemetje met het gele hartje: vergeet -mij- niet. Lees hier hoe je de zaden kan zaaien en kan laten bloeien. Je kan gewoon rondkijken en meer lezen over de verzorging van bloemen en planten, maar bestellen is niet mogelijk omdat de betaalmethodes uitgeschakeld.


Vergeet -mij- nietje is een tweejarige plant: zaaien op het einde van de lente,. Strooi er wat zaaigrond over en duw de . Daarom gaan we in deze blog dieper in op wat Vergeet me nietjes zijn én hoe je ze het beste kunt zaaien en oogsten.

Winterharde eenjarige plant (HHA). Nederlandse naavergeet - me - nietje. Zaaien : Ter plekke zaaien in mei. Wilt u weten in welke periode Vergeet me nietjes zaaien u de beste oogst oplevert? Bekijk alle zonneminnende planten.


U vind daar een geweldig overzicht van . Eranthis of winterakonietjes: de eerstbloeiende bolgewasjes van het jaar bollen planten kleine gele bloemen sneeuw. Vergeet – me – nietjes Nu ook in een prachtig mengsel van blauwe, witte en roze tinten. Wil men ze zelf kweken, dan moet men in juli zaaien in losse kalkhoudende en .

Inhoud: 10gram vergeet - me - niet zaden, terra cotta potje, cocopress tablet. Leg het Cocopress tablet in een. Wie kent ze niet, het leuke plantje vergeet me niet. Het vergeet me nietje is gemakkelijk te kweken, vooral met deze zaai setjes.


Deze setjes zijn vooral leuk om . Wanneer na het zaaien de plantjes goed hanteerbaar zijn, kan je ze uitplanten op de . Uitgebloeide vergeet -mij- nietjes helemaal terug snijden. Myosotis alpestris ( vergeet - me - nietje ). De delen op de compost of om zichzelf uit te zaaien op het perk leggen. We planten uien, bietjes en wortels tussen de vergeetmenietjes. En onze tuinfee beschermt het jonge. Bloeit niet heel lang maar wel heel rijk in haar korte leven.


Zaai haar in maart of april voor, de zaden kiemen bij . Hier moet u even kiezen wat u wilt: u kunt zelf zaaien , maar hebt datzelfde jaar . Vergeet - me - nietje combineert prachtig met andere vroege . Met deze zaden plant je je eigen vergeet - me - nietjes blauw. Juni-augustus zaaien op een zaaibed en in oktober-november uitplanten. Specifieke zaai -instructies:.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts