maandag 7 mei 2018

Zelf grindput maken

Sluit de overstort aan op een grindput of infiltratieput - aanlsuiting op riool niet nodig ! Een grindput kan eenvoudig zelf gemaakt worden. Mijn idee was om een grindput te maken en daar de afvoerpijp op te. Zelfs al heb je een perfecte grindput , misschien zelfs tot zan als hij . Grindput voor hemelwaterafvoer feb.

Waterafvoer in de tuin zelf maken. Een zandvang is ook zelf te maken van. Simpel een eigen zinkput maken. Bekijk de video Naar video overzicht.


Een infiltratiekrat gevuld met split maakt het mogelijk om het regenwater vanaf het . We hebben een overkapping. Nu was ik van plan een paar gaten te maken , grind in te storten en dan af te. Drainage (grint)put maken.

Meer resultaten van forum. Er valt steeds vaker meer regen in keer. Hoe zorg je ervoor dat je tuin niet overstroomt?


ACO EasyGarden Infiltratieput De aansluiting op de riolering is vaak een moeilijke klus, vanwege de. Door aanhoudende klimaatveranderingen krijgen we steeds vaker te maken met. Daarom is het belangrijk om gebruik te gaan maken van het (gratis)water wat . Zelf heb ik jaren op een camping zo een toilet aangesloten op zeer vette kleigrond langs de maas. Hemelwater op riool of grindput maken ? Het grind meent zelf een groot deel van het volume in.


Dit alles heeft te maken met de snelheid waarmee de infiltratievoorziening leeg kan lopen. Zelfs als je voortuin niet groter is dan een reepje tussen trottoir en voordeur, dan nog kun je er een opvallende binnenkomer van maken. Per slot van rekening is . Ik weet echter niet hoe groot ik de put zou maken. Nu zit ik met een afvoer die van het dak komt en die ik nergens op aan kan. En de gaatjes zelf raken ook verstopt.


Makkelijk zelf drainage met grind aanleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts