dinsdag 21 augustus 2018

Zaden ruilen

Het uitwisselen van zaden en verzendbare stekjes is een leuk onderdeel van de hobby. Je zult dat zelf ook (gaan) ervaren. Op de online zaadruilbeurs van de Nationale Proeftuin kunt u zaden aanbieden die u zelf geoogst heeft.


Ook kunt u er zoeken in het uitgbreide. Wil je moestuin zaden ruilen ?

Ik heb een lijstje voor je gemaakt. Op de Digituin, de nieuwe service van Tuinadvies, kan u ook eenvoudig planten, zaden of andere tuinartikelen ruilen met tuiniers over heel België en Nederland . Om het ruilen van zaden en planten makkelijker te maken is het handig om kennis te hebben van techinieken om planten te vermeerderen. Vandaag: op welke manier kun je aan gratis zaden komen? Biodiversiteit: gratis zaad en goede raad door je eigen zaden te ruilen met anderen!


Welkom op deze ideële zaadruilbeurs van . Nachtschone zaad ruilen of krijgen.

Mooie Malapa jalapa ,paars of wit ,zaden te geef. Bloeien s avonds met een zoete geur. Heb je zaadjes over van vorig jaar? Teveel jonge plantjes, bollen of knollen? Tuingerief dat je niet meer gebruikt?


Kom ermee naar het zaden - en . Als beheerder ben ik benieuwd hoe het staat met het delen van zaden , stekjes, gescheurde planten e. Jullie reacties stel ik zeer op prijs. Ook als je niets te ruilen hebt, ben je welkom! Dit is een plek waar je zaden kosteloos kunt lenen en ruilen. Op dit moment is er een basiscollectie zaden. Het zijn zaden van groenten, kruiden en bloemen.


Waarom zou je zelf géén zaad winnen? Er zijn ontelbare winkels (online en fysiek) en zadencatalogi, waarin je voldoende zaden vindt. We ruilen veel liever dan dat we verkopen.

Zaden en planten ruilen of weggeven. Wie heeft wat teveel en wil er een andere tuinier plezier mee doen? Wie wil eens een ander ras of soort proberen? Plantjes en zaden ruilen inclusief advies. Ook plantgerelateerde spullen . Hallo, Ik ben heb al veel zaad uit onze tuin verzameld en misschien kan ik er hier mensen mee blij maken of ruilen tegen ander zaad.


In eigen (en soms ook andermans) tuin en tijdens vakanties heb ik zaad van. Als je geen zaden hebt om te ruilen , kun je mijn zaden ook gewoon kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts